piatok, augusta 26, 2011

Unearthly

Kniha: Unearthly
Autor: Cynthia Hand
Séria: Unearthly 1/2
Vydalo: HarperTeen, 2011
Počet strán: 435

Anotácia: (od Marti) Clara Gardner se nedávno dozvěděla, že je z částí anděl. S andělskou krví, která jí koluje v žilách je nejen chytřejší, silnější a rychlejší než člověk, ale znamená to, že má poslání. Něco, co musí na zemi udělat. Když pochopí, co to je, zjistí, že to nebude snadné.
Její vize lesního požáru a přitažlivého cizince jí přivede na novou školu do nového města. Když potká Christiana, který se zdá být klukem z jejích snů (doslova), všechno se zdá, že do sebe zapadá-a i do tohohle místa. Jenže je tu další kluk, Tucker, který apeluje na méně andělskou část Clary.
Když se Clara snaží najít způsob, jak žít ve světě, který už zná, setká se s neviditelným nebezpečím a volbou, kterou si nikdy nemyslela, že bude muset udělat - mezi poctivostí a podvodem, láskou a povinností, dobrem a zlem. Když oheň z její vize nakonec vzplane, bude Clara připravena čelit jejímu osudu?


Clara bola vždy iná. Už od malička si na sebe všímala podivuhodné veci. Rozumela všetkým cudzím jazykom, vedela veľmi rýchlo bežať, mala veľkú silu. Keď mala 14, mama jej povedala pravdu. Clara je z časti anjel. A jej mama a brat tiež.

Každý anjel má nejaké poslanie, ktoré musí splniť. Boli stvorení, aby si svoje poslanie splnili. Poslanie sa začne prejavovať tajomnými víziami. Keď Clara dostane svoje poslanie, s rodinou sa sťahuje zo slnečnej Kalifornie do Wyomingu. Clara vo svojej vízií vidí chlapca v horiacom lese. Je jej poslanie zachrániť ho ? A ak hej, kto je ten tajomný chlapec ?

Clara prichádza do novej školy vo Wyomingu. A tam ho zbadá - toho tajomného chlapca stojaceho medzi stromami vo svojej vízií. Christiana.
V novej škole si Clara postupne hľadá priateľov, spočiatku sa priateľí s "Neviditeľnými", tími, ktorí v škole populární nie sú. Medzi "Neviditeľnými" je aj Wendy Avery, ktorá sa stáva jej veľmi dobrou kamarátkou. Wendy má aj dvojča, brata, ktorý je ku Clare nepríjemný. Aby však Clara zachránila Christiana, musí si získať jeho pozornosť, a zistiť, v akom lese, kedy a prečo musí zachrániť Christiana.

Toto bola moja prvá kniha o anjeloch. Nevedela som, čo mám od tejto knihy očakávať. Recenzie na goodreads boli dobré a tak som sa s chuťou pustila do čítania. Bola som milo prekvapená. Clara nieje žiadna Mary Sue, napriek tomu, že je anjel, a anjeli sú krásni, i keď sa o ňu celkom Christian zaujíma, ktorý sám nevie čo chce, nakoniec aj zistíte prečo. Okrem Christiana sa okolo Clary motá ďalší chlapec - Tucker. Spočiatku sa k nej síce milo nespráva, ale opak je pravdou. Áno, ďalšia kniha, v ktorej je trojuholník. Ale tu mi ani neprekážal, napriek tomu, že mi Christian vadil.

Keď som bola niekde za polkou, myslela som si, že tejto knihe dám 4 hviezdičky. Napokon koniec ma presvedčil o tom, že si odomňa kniha zaslúži 5. Hoci je koniec zvláštny, vlastne celá kniha je zvláštna, ale mňa prekvapil. Je tu dosť nevyjasnených otázok, ktoré sa hádam v 2 dieli zodpovedajú. Už sa veľmi teším na pokračovanie.
Hodnotenie: 5/5

1 komentár:

  1. Tohle bych si chtěla přečíst, ale škoda že to ještě není česky :(

    OdpovedaťOdstrániť