piatok, augusta 19, 2011

Skúška ohňom

Kniha: Skúška ohňom
Autor: Suzanne Collins
Séria: Hry o život 2/3
Vydalo: Ikar, 2010
Počet strán: 288

Anotácia: Katniss a jej priateľ z Dvanásteho obvodu Peeta Mellark napriek nepriazni osudu prežili Hry o život a zvíťazili. Katniss sa vracia k rodine a k svojmu dávnemu priateľovi Galovi, doma však nič nie je také, ako si predstavovala. Gale si udržuje chladný odstup a Peeta sa k nej obrátil chrbtom. Medzi ľuďmi sa navyše šepká o vzbure proti Sídlu, ktorú mohli podnietiť práve oni dvaja s Peetom. Katniss na svoje zdesenie zisťuje, že nevedomky priliala olej do ohňa nespokojnosti, a teraz má strach, že ju nedokáže potlačiť. Najväčšmi ju trápi, že vôbec nemá istotu, či by to mala urobiť. Čím bližšie je Katnissina a Peetova návšteva obvodov, ktorú majú absolvovať v rámci turné víťazov, tým viac je v stávke. Ak sa im nepodarí presvedčiť obyvateľov Panemu, že sú do seba bláznivo zamilovaní, následky budú hrozivé.


Obsahuje spoilery.

Na konci 74. Hier o život vytiahli v aréne Katniss s Peetom jedovaté bobule, ktoré chceli zjesť - buď prežijú obaja, alebo nikto. Vytiahnutie bobúľ znamenalo vzburu proti Sídlu a hrozilo, že proti Sídlu sa mohli vzburiť aj celé obvody. Práve preto, keď sa Katniss vracia domov do 12.obvodu, ju v novom príbytku pre víťazov navštívi prezident Snow. Vyhráža sa jej, že zomrie a jej rodina spolu s ňou ak sa nebude pretvarovať, že bobule vytiahla preto, lebo bola bláznivo zamilovaná a nevedela čo robí, a že to neznamenalo vzburu. A tak sa má Katniss počas turné výťazov, ktoré bude trvať niekoľko mesiacov pretvarovať, že Peetu nadovšetko miluje...

Pretvarovanie však pre Snowa nestačilo. Blížia sa 75. Hry o život, tretie Hry štvrťstoročia, pričom zatiaľ každé Hry štvrťstoročia boli niečím výnimočné - minule v Hrách štvrťstoročia bolo dvakrát toľko Vyvolených - aj tieto budú niečím výnimočné. Vyvolení sa budú žrebovať doposiaľ zo všetkých víťazov Hier, neberiac ohľad na ich vek. A keďže Katniss je jediné dievča, ktoré prežilo z 12.obvodu Hry o život, vracia sa späť do arény...

Koniec spoilerov.
Čože ?! Toto bola moja reakcia, keď som sa dozvedela, ako budú tentoraz výnimočné Hry štvrťstoročia. Čakala som všetko možné, ale toto už naozaj nie. Skoro na každom konci neakej kapitoly mi spadla sánka. Prvý diel bol vynikajúci, plný akcie a tiež napätia, ale tam som vlastne aj vedela, čo sa stane. Ale toto bolo ešte lepšie. Tu naopak, som netušila, čo sa bude diať. Predsa Katniss už v Hrách o život bola, čo bude potom tu ? Myslela som si, že to bude nudné. Nuž, mýlila som sa. Jedna z najlepších kníh, aké som kedy čítala.

Hodnotenie: 5/5

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára