utorok, augusta 30, 2011

Provinilé slasti

Kniha: Provinilé slasti
Autor: Laurell K. Hamilton
Séria: Anita Blake 1/20
Vydalo: Triton, 2006
Počet strán: 248

Anotácia: Vampyrismus je v USA legální. Za úplatu vám oživovatelé povolají z hrobu zombii dle vašeho výběru. Po některých hřbitovech se potulují ghúlové. Nemrtví by možná měli mít hlasovací právo, ale kdo zastaví ty, kteří začnou zabíjet lidi? Vedlejší zaměstnání oživovatelky Anity Blakeové je právě lov a exekuce odsouzených upírů. Co ale Anita udělá, když je žádána o pomoc při vyšetřování případu několika zavražděných upírů? Upíři jsou přece taky lidi. Nebo ne?

Anita Blake má 24 rokov. Pracuje ako oživovateľka mŕtvych a popritom je lovkyňa upírov. Hlavná hrdinka je uveriteľná postava. Hoci má Anita takú prácu ako má a dokáže sa sama o seba postarať, aj ona je len človek, a som rada, že si to autorka uvedomila. Navyše zbiera plyšových tučniakov, neje pred 10.ráno a má zmysel pre humor. Je trochu drzá ale zato veľmi sympatická.

V St. Louis niekto vraždí upírov. Anita je najatá najsilnejším a najstarším upírom v meste, aby tieto vraždy vyriešila. I keď nechce, nemá na výber, inak zomrie. A jej najbližší spolu s ňou...
Okrem toho jej priateľ/nepriateľ Edward, ktorý bol kedysi nájomný vrah, ale ľudia sa mu zdali ako ľahký cieľ, a tak sa preorientoval na upírov, chce od Anity zistiť miesto, kde vládca mesta cez deň spí.

Na túto knihu som bola veľmi zvedavá. Veľa ľudí túto sériu chváli, a ja som ešte nečítala žiadnu "poriadnu" upírčinu s nádychom hororu. Tiež som sa bála pustiť do 20.dielnej série, veď keby ma časom omrzila.. Zatiaľ však neľutujem. V knihe sa stále niečo dialo, a aj keď som si myslela, že bude od tej akcie oddych, vždy prišlo niečo nové a iné. Knihe však 5 hviezdičiek nedám, až tak ma zas neohúrila, a šetrím si ich na ďalšie diely. Ale ak máte radi napätie a akciu, určite si túto knihu prečítajte.

Hodnotenie: 4/5

2 komentáre: