nedeľa, novembra 20, 2011

Odstíny života

Názov: Odstíny života
Autor: Lusy Adams
Séria: Odstíny života, 1.diel
Vydavateľstvo: XYZ, 2011
Počet strán: 360

Anotácia: Alexandrina Avitalová se za života nijak nelišila od vrstevníků. Když je v den svých devatenáctých narozenin chladnokrevně zavražděna, nikdo nemůže tušit, že smrt se stane začátkem její nové cesty. Tři roky poté, co byla pohřbena a oplakána rodinou a přáteli, se probouzí znovu k „životu“. Je uvedena do světa magie a ďábelských stvoření. Alex musí zapomenout na svůj předchozí život, aby mohla zaujmout pozici neohrožené bojovnice se silami temnot. Podle dávného Proroctví je právě ona jedinou vyvolenou, Spasitelkou, která má rozhodnout odvěkou bitvu mezi dobrem a zlem…

• • •

Alexandrina Avitalová bola v deň svojich 19. narodenín zavraždená. O tri roky po svojej smrti sa prebudí naspäť k životu, do sveta diabolských stvorení. Postupne zisťuje, že je Spasiteľkou - Vyvolenou, ktorá ma rozhodnúť v boji proti dobru a zlu a zničiť Diabla.
Alex najprv odmieta byť Spasiteľkou. Postupne sa však po otravných návštevách prehovárania boha Liama rozhodne, že ňou bude. Nájde si miesto u ľudských lovcov démonov, kde sa aj zaľúbi.

V Česku a na Slovensku nemáme veľa domácich autorov, ktorí píšu fantasy knihy. Tých je tu naozaj málo, a ešte menej takých, ktorých knihy stoja za prečítanie. Na Slovensku môžete natrafiť na knižnú sériu Mariotovi dediči, alebo na knihy od Miroslavy Varáčkovej. V Česku môžete poznať sériu o Tine Salo, knihu Dvě zrcadla (ktorá doslova kopíruje Twilight, recenzia tu) či Odstíny života. Ale čo z toho sú kvalitné knihy ? Ja osobne som zatiaľ čítala len knihu Dvě zrcadla a Odstíny života. Dvě zrcadla určite nepovažujem za skvelé dielo, avšak Odstíny života, to je už niečo iné.

Odstíny života napísala Lucia Adamová, mladá česká 19.ročná autorka tejto skvelej knihy. Na knihu boli skvelé recenzie, a tak som ani ja neodolala a musela som si ju kúpiť, čo rozhodne neľutujem. Ako som spomínala, na domácej pôde nemáme veľa kvalitných fantasy kníh. Túto knihu by som však bez váhania zaradila medzi kvalitné knihy.

Knihu si obľúbia hlavne milovníci sarkaztických charakterov a poznámok. Tých je v knihe naozaj veľa. Priznám sa, že k ním patrím aj ja. Ale zas, keď si to tak vezmem, tak na mňa bolo sarkazmu v knihe už priveľa. Na mňa malo až priveľa charakterov sarkastické reči (alebo sa mi zdá, že každá postava, dokonca aj Doug a Mikayla niečo sarkastické vypustili). Kde bol nejaký bojko ? A hlavná hrdinka Alex mi pripadala až príliš agresívna.

Každopádne, toto nieje jediné, čo mi na knihe vadilo. Ako bolo v anotácii písané, Alex je Spasiteľkou. Je Vyvolenou, ktorá ma rozhodnúť a bojovať v boji proti zlu. Ale kde Alex bojovala proti diablovi ? Nikde. Chápem, že pravdepodobne ešte bude pokračovanie, ale v knihe sme sa ani len nepriblížili k viac informáciám o boji, kedy má vypuknúť a ako. Čo bolo pre mňa celkom dosť veľké sklamanie.

Aj keď som hore knihu skritizovala, 4 hviezdičky si naozaj zaslúži. Dej plynul, bolo tam dosť akcie a sarkazmu, ale aj lásky. A hlavne veľa, veľa sexy chlapov.

Hodnotenie: 4/5

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára