streda, januára 25, 2012

Les kostí

Kniha: Les kostí
Autor: Carrie Ryan
Séria: Les kostí, 1/3
Vydavateľstvo: Slovart, 2011
Počet strán: 340

Anotácia: Hlavná hrdinka Mary žije v postapokalyptickej kolónii, ktorú obklopuje v tesnom zovretí Les kostí plný znesvätených zombií. Obyvateľov pred nimi chráni iba plot z pevného pletiva. Ľudia pomaly zabúdajú na minulosť, podaktorí už ani neveria, že kedysi existovala rozvinutá civilizácia, iní zasa žijú v presvedčení, že za Lesom kostí, v ktorom na nich číha nebezpečenstvo, už nič nie je. Iba nepatrná hŕstka si zachovala vieru v existenciu života za Lesom. Mary hľadá odpovede na nepohodlné otázky: Prečo sa Znesvätení vrátili? Je kolónia naozaj jediným miestom na Zemi, v ktorom dnes existuje život? Dá sa prejsť Lesom kostí a nestať sa Znesvätenou? A ešte čosi – Mary verí v lásku.

• • •

Les kostí je horor v čase zombíkovskej apokalypsy. Každý normálny človek, ktorého pohryzie Znesvätený, sa na neho po nejakej dobe premení. Práve to skombinovanie, apokalypsa-horor-zombie ma prinútilo, aby som si knihu prečítala (nehovoriac o dobrých recenziách). Takže očakávania som mala celkom vysoké, a kniha ma nesklamala. Zombie tu boli pravé, surové, nechutné, také, na ktoré som zvyknutá. Žiadni krásni duchovia, ktorí sa vrátili, aby vyriešili záhadu svojej smrti ako v Krásnych a mŕtvych. Takže aj keď sa tu zombie vyskytujú, kniha veľmi nepôsobí ako fantasy, ale skôr ako kniha v čase apokalypsy, keď sa ľudia nakazili vírusom, ktorí ich jednoducho mení na príšery.

Na knihe sa mi nepáčil prístup Mary k Sesterstvu a Bohu. Prišlo mi to také, nepekné, akoby aj samotná autorka knihy chcela odtlačiť veriacich od Boha. Veta - Preto som prestala veriť v Boha ma neskutočne iritovala. Niežeby som bola nejaká veľká veriaca, ale vadilo mi to tam. Navyše Mary mi v určitých situáciách liezla dosť na nervy.

Musím pochváliť autorku Carrie Ryan za skvelé finále knihy. Veľa autorov sa bojí knihu takto otvorene ukončiť, mne sa to však páčilo. A pre tých, ktorým sa nepáčia otvorené konce, (keďže v ďalšom dieli nieje hlavnou hrdinkou Mary), v ďalšej knihe je hlavnou postavou Maryina dcéra, takže možno sa ešte niečo o tom konci dozvieme. (Ja osobne mám už druhý diel prečítaný, a je V-Y-N-I-K-A-J-Ú-C-I.) 

Ak ešte stále váhate nad kúpou tejto knihy, tak neváhajte, pretože ak milujete krásne obálky, slovenské vydanie Lesa kostí na vás čaká. Vydavateľstvo Slovart sa rozhodlo, že knihe Les kostí spraví červenokrvavú oriezku, takže kniha vyzerá naozaj skvelo.

Hodnotenie: 4/5

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára