utorok, januára 03, 2012

Denníky Carrie B.

Kniha: Denníky Carrie B.
Autor: Candace Bushnell
Séria: Denníky Carrie B., 1/2
Vydavateľstvo: Slovart, 2011
Počet strán: 398

Anotácia: Kto bola Carrie Bradshawová pred Manhattanom a Manolkami? Denníky si hlavná hviezda Sexu v meste píše v poslednom ročníku strednej školy v malom americkom meste. Ani v tomto veku nechýba Carrie to, čím je taká známa v dospelosti: láska k móde, dôvtip, spisovateľské ambície i jej vlastný spôsob feminizmu. Carrie má tri najlepšie kamarátky, alkohol tečie prúdom, sex je hlavnou témou väčšiny rozhovorov, no rečí je v tomto prípade viac ako skutkov. Po mnohých odvážnych i pikantných zážitkoch sa Carrie napokon dostane do milovaného New Yorku, kde začne jej nový život.

• • •

Carrie čaká posledný rok na strednej škole. Po maturite chce ísť do New Yorku na letný spisovateľský pobyt. Carrie sa chce totiž stať spisovateľkou. Prijmú ju ? 
Okrem toho je na škole nový chlapec, ktorý sa jej páči. Carrie sa s ním už stretla v minulosti, no nemá na ten moment najkrajšie spomienky...

Knihu nemá nejakú hlbšiu zápletku, ktorá by vás zaujala natoľko, že by ste si ju museli nutne prečítať. Táto knižka je prequel k Sexu v meste, takže je skôr určená pre fanúšikov tejto contemporary, či už knihy, filmov, alebo seriálu. Ja sama som videla len jeden film, a bola som natoto celkom zvedavá. Po prečítaní som nebola sklamaná, ale ani príliš nadšená.

Väčšina postáv bola sympatická, sem tam niekedy niečo Carrie spolu so svojimi priateľmi vyviedla, užívali si život ako praví americkí tínedžeri. Tiež tu môžeme nájsť zradu, klamstvá, lásku. Čo mi však na knihe vadilo, že sa Carrie miestami správala nezmyselne, čo mi začínalo liezť na nervy. Chápem, že sa kvôli určitým dôvodom omýšľala, ale až tak ? Možno som len ja taká kritická, a už ma proste nebaví čítať myšlienkové pochody hrdiniek, ktoré sa neustále omýšľajú, čo bude a ako, zvlásť, keď si chcete pri knihe oddýchnuť. Neliezla mi na nervy celú knihu, takže sa to ešte dalo vystáť.

Celkovo sa mi kniha pomerne páčila. Je to celkom príjemná oddychovka. Úprimne, som zvedavá na druhý diel. Niečo mi našepkáva, že bude lepší, než tento.

Hodnotenie: 3,5/5

Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu Slovart. Knihu si môžete objednať TU.

2 komentáre:

  1. Nejlepší pro mě byla asi kniha Cujo .. :) více snad již brzy. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dobrá recenzia ;-) Sex v meste zbožňujem :-) Takže toto si tiež plánujem prečítať v najbližšej dobe, musím si na to nájsť čas :-D

    OdpovedaťOdstrániť