štvrtok, januára 12, 2012

Hladová přání

Kniha: Hladová přání
Autor: Tereza Matoušková
Séria: Hladová prání, 1/1
Vydavateľstvo: Krigl, 2011
Počet strán: 98

Anotácia: Podmoří je svět, který je magií přímo prosáklý. Čarodějové na Tark Itlen, kteří ji studují, ne vždycky činí nejmoudřejší rozhodnutí. Nepodařené pokusy se ztrácejí v podzemí kláštera, kde čekají, až budou znovu nalezeny.
Když jim ze sklepení pomůžete, splní vám jakékoliv přání. Chtít za to budou jenom pár kapek vaší krve. Alespoň to tak tvrdí. Ve skutečnosti vás možná připraví o vše, na čem vám v životě záleželo.
 Co se stane, když se jim dostane do rukou holčička, která ještě věří v kouzelné skřítky a dobré víly z pohádek?

• • •

Kniha sa mi páčila. Bola nadpriemerná. Najprv som sa dosť obávala, aké to bude, keďže je to od českej, mladej autorky, a ja nemám veľmi dobré skúsenosti s českými a slovenskými autormi.. Po prečítaní som ale zistila, že som sa obávala zbytočne. 

Podmorie sa mi v príbehu páčilo, takisto ako aj samé postavy. Najviac mi k srdcu prirástol Femorian, ale myslím, že tento fešák neprirástol k srdcu len mne, ale má aj viac fanúšičiek, čo sa pri ňom nečudujem. ;) Najmenej mi k srdcu prirástla Jukata. Áno, bolo to malé 10 ročné dievča. Vek ju (možno) ospravedlňuje. Nevedela čo robí, škriatkov veľmi nepoznala. Ale aj tak, bola naivná, a mne neskutočne liezla na nervy. A neskôr na to aj doplatila. Aj Cukrátka som mala radšej než ju. A keď som už pri Cukrátkovi - škriatkovia tu boli podaní zaujímavo. Musím sa priznať, že som sa s nimi v knihe stretla po prvýkrát, a zaujali ma, aj keď boli také beštie.

Hladová přání je kniha veľmi malá a tenká. Má však malé písmenká, takže na jednu stranu sa toho udeje pomerne veľa a celú knihu by som mohla porovnať k 200 stranovej knihe. Okrem toho sa v knihe nachádza pár ilustrácií, ktoré mi spríjemnili čítanie. Takisto sú tam slová, ktorým rozumieť nemôžete, a tak na konci nájdete vysvetlivky. Takže ak vás len to odradzuje od kúpi tejto knižky, robíte chybu, pretože sa ju oplatí prečítať a aj kúpiť.

Ak sa v príbehu strácate, originálne mená vás mätú alebo by ste sa o Podmorí či postavách chceli dozvedieť viac, odporúčam vám navštíviť autorkin blog temnarka.blog.cz. Nájdete tam toho naozaj veľa, dokonca aj nejaké poviedky.

Keď to zhrniem, kniha je dobré oddychové čítanie na uvoľnenie. To, čo sa mi na nej nepáčilo boli niektoré postavy a ich správanie sa. Nejaké veľké, prekvapivé zvraty tiež nečakajte.

Hodnotenie: 3,5/5

Za  recenzný výtlačok ďakujem autorke Tereze Matouškovej, takisto aj za venovanie. Knihu si môžete objednať TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára