štvrtok, júna 21, 2012

Katastrofa


Kniha: Katastrofa
Autor: Krystyna Kuhn
Séria: Údolie, 2/4
Vydavateľstvo: Slovart, 2012
Počet strán: 278

Anotácia: Skupina študentov elitnej školy Grace pred rokmi bez stopy zmizla na vysokohorskom končiari Prízrak. Julia s kamarátmi sa vyberú na miesto opradené strašidelnými legendami. Veci sa im vymknú z rúk hneď na začiatku výstupu. Čo má za lubom záhadný Paul Forster, ktorý sa k nim na poslednú chvíľu pridá? Čo znamená desivý nález v starej horskej chatrči? Kde je ich vodkyňa, Indiánka Ana? A navyše nikto z nich netuší, že sa schyľuje k nebezpečnej snehovej víchrici...

• • •

Katie cíti, že žije, iba ak lezie na skaly alebo robí niečo vzrušujúce, nebezpečné. Miluje horolezectvo a už dlho chce výjsť na vrch Prízraku, a teraz sa jej to môže konečne podariť. Preto nahovorí zopár jej spolužiakov aby s ňou vyšli na končiar v klamstve s tým, že sa spoločne pokúsia vyriešiť záhadu zmiznutia ôsmych študentov na Grace College, ktorí sa stratili v údolí. Cestou však objavia desivé veci.

Kórejčanka Katie, ktorá sa v prvom dieli tejto série javila ako tichá, sa ukázala v inom svetle. Bola naplnená adrenalínom, ukázala sa aj ako vodcovský typ, takisto vedela aj zavtipkovať, a najmä vedela, čo robí. Vedela čo je správne a čo nie. Vedela sa rozhodnúť - a to zas Julia v jednotke veľmi nie, bola nerozhodná, mala iný charakter, to má každy, mne však viac sadla Katie, a určite aj kvôli nej je hodnotenie knihy také aké je. Tí, čo mali radšej Juliu, alebo ju jednoducho mali radi sa môžu tešiť tiež, v knihe sa objavuje pomerne často a niektoré kapitoly sú dokonca písané z jej pohľadu. 

Hoci prvým dielom som si nebola veľmi istá, či ma nakoniec séria bude baviť a podobne, dosť vecí tam totiž ostalo nedoriešených, nudila som sa tam, a keďže sa menil uhol rozprávania, bola som na vážkach. Po tomto diele však niesom. Veci síce nepokračovali presne tam, kde skončili, ale aspoň tam je naznačené, že sa všetko postupne dorieši. V skratke - jednoducho to bola pecka.

Kniha bola iná, originálnejšia, odlišnejšia než prvá - toto sa väčšinou odohrávalo v horách, bolo to o horolezectve a túre, do toho sa tam zapojili záhady, a ja som nič také podobné predtým nečítala. Hoci som si niektoré opisy hôr či horolezeckého vybavenia nevedela predstaviť, užila som si to, a ak by som teraz natrafila na knihu o túre či horolezectve, nebála by som sa jej.

A teraz k tomu, čo sa mi na knihe páčilo najviac. V knihe bolo neskutočné množstvo zvratov. A popravde ? Ani jeden som neuhádla. Celou knihou čitateľa sprevádza napätie. Stane sa niekomu niečo ? A zrazu bum, keď to najmenej čakáme, zvrat. A potom sa zaoberáme otázkami typu: Ako sa to mohlo stať, Prečo, Kto to spravil ? Do toho príde nejaký akcia, až sa tým nemáme čas zaoberať, a nakoniec tu máme hneď niekoľko zvratov. A hlavne záverečný zvrat vyvolá hneď niekoľko otázok.

V prvej knihe bola láska väčšinou len vo flashbackoch, spomienkach, tu sme sa však dočkali nejakých tých bozkov a zaľúbencov aj v prítomnosti. Takže romantické duše sa môžu tiež tešiť.

Knižke nemám čo vytknúť, bola geniálna, neskutočne som si ju užila. Dávam jej 5 hviezdičiek a už teraz sa neviem dočkať pokračovania s názvom Víchrica.

Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu Slovart. Knihu si môžete objednať TU.

1 komentár:

  1. Tuhle sérii mám v hledáčku od chvíle, co vyšla, ale v knihovně je na ní nekonečná fronta rezervací, takže se nejspíš hned tak nedočkám :/ Tvá recenze je moc pěkná - taková povzbuzující :)

    OdpovedaťOdstrániť