utorok, októbra 04, 2011

Denník poďobaného upíra

Názov: Denník poďobaného upíra
Autor: Tim Collins
Séria: Denník poďobaného upíra 1/2
Vydavateľstvo: Slovart, 2011
Počet strán: 221

Anotácia: Nigel Mullet je absolútne všedný chalan. Až na to, že je upír. Premenili ho v tom najnevhodnejšom veku, mal presne pätnásť. A bude mať pätnásť už naveky, čo znamená stráviť večnosť bojom s akné a s mutovaním. Navyše sa každý pokus zbaliť nejaké dievča skončí trapasom. Už navždy.
 
 • • •

Nigel je upír, ktorému už tiahne na stovku. Jeho rodičia ho premenili, keď mal pätnásť. V roku jeho 100 narodenín si založí denník, do ktorého si začne písať o svojom katastrofálnom živote. A prečo katastrofálnom ? Ak máte super schopnosti ako väčšina upírov, večný život je pre vás zábava. Nigel ich však nemá, čo ho štve. Dievčatá si ho v škole nevšímajú, pričom upíri majú byť očarujúci. Vždy keď vyjde na slnko, na tvári sa mu spravia pupáky. Okrem toho má na telesnej hrozného učiteľa, ktorý na ňom "sedí". A keď ho dokaže zmlátiť 10 ročná sestra so super schopnosťami, štve ho to.

Na školu čoskoro príde nové dievča menom Chloe. Nigel sa do nej zaľúbi a čoskoro aj začne premýšľať, ako má Chloe vyznať lásku. Napokon sa jej rozhodne napísať báseň.

"Som zamilovaný do Chloe ! Viem to celkom iste, pretože na ňu myslím už od pol jedenástej. Stále mám pred očami tie hlboké čierne oči a prekrásny bledý krk."

Od tejto knihy som v podstate nič nečakala, o to viac som však bola prekvapená. Hoci je kniha určená pre deti, a ja už dieťa niesom, skôr staršia teenegerka, kniha ma dokázala pobaviť. Na každej stránke bola nejaká hláška, jedna lepšia než druhá. Okrem hlášok ma tam prekvapilo aj pár nečakaných zvratov. Knihu by som opísala ako zábavné pohodové čítanie pre deti a pre tých, ktorí sa radi zasmejú.

A pár hlášok na záver:

"Dnes som sa opýtal Chloe, či by som mnou nechcela chodiť, a ona súhlasila. Cez obed som sa jej v knižnice zaboril tesákmi do krku a napil sa rovno s krčnej tepny. Povedala, že sa rada stane upírkou a nabuduci týždeň sa ku mne presťahuje.
1.apríl !"

"Jednoducho nevoniam ako niečo, po čom ľudia najviac túžia. Ale skor ako syrový sendvič, ktorý omylom zostal v školskej skrinke celé leto."

Hodnotenie: 4/5

Týmto by som chcela vydavateľstvu Slovart poďakovať za poskytnutie recenzného výtlačku tejto knihy. Knihu si môžete objednať na stránke vydavateľstva, konkrétne TU.

1 komentár:

  1. Tie hlášky sú naozaj vtipné. :-D Niekedy si to musím prečítať. :-D

    OdpovedaťOdstrániť