streda, decembra 05, 2012

Recenzia: Kruté leto


Kniha: Kruté leto
Autor: Alyson Noël
Vydavateľstvo: Slovart, 2012
Počet strán: 208

Anotácia: Colby Cavendishová sa pripravuje na úžasné leto plné plážových večierkov. Plány jej však skrížia rodičia, ktorí ju pošlú na prázdniny k tete Tally do Grécka. Opustená na nudnom ostrove bez nákupných centier, telefónneho signálu a s tetou, ktorá sa rozpráva so svojimi rastlinami, má Colby strach, že na ňu jej priatelia zabudnú. Všetko sa zmení, keď stretne milého gréckeho chlapca Jannisa, s ktorým prežije niečo viac ako len obyčajný letný románik.

• • •

Colby konečne našla na strednej svoje vytúžené miesto medzi populárnymi a novú najlepšiu kamarátku, ktorá je najpopulárnejšie dievča na škole, Amandu. Okrem toho príde na jednej párty Colby o stratu panenstva s jedným z najúžasnejších chalanov na škole. Nasledujúce letné prázdniny sa zdajú byť pre Colby úžasné... Pokiaľ jej rodičia nezruinujú letné plány a nepošlú ju na opustený ostrov k šibnutej tete Tally. Rozvádzajú sa a nechcú, aby na Colby nejak zapôsobili "všetky tie negatívne vplyvy". Navyše tam nebude mať mobil, kamarátov, ani obchody. Zdá sa, že toto leto bude pekne nudné.

...ale vôbec nebolo. Ani pre Colby, ani pre mňa. Od knihy som síce veľa neočakávala, no dostala som dosť. Letná atmosféra knihy sa nedá zaprieť, priam z tých stránok vyžaruje. Kniha v podstate nemá nijaký väčší dej, ani zápletku, no číta sa jedna radosť, a je aj dokonca dobre napísaná. Na Alyson a jej sériu Nesmrteľní som čítala veľa negatívnych recenzií (ja som sériu ešte nečítala), tak som ani od tohto veľa neočakávala. Je to však veľmi pohodová knižka, číta sa veľmi rýchlo, a hoci sa odohráva v lete, ja by som vám ju kľudne poradila prečítať aj teraz, lebo doslova sa pri nej "zahrejete" a aj v zimný pochmúrny deň sa vydáte na letnú dovolenku. :)

Čo sa mi na knihe najviac páčilo, boli e-maily a Colbin blog. Alyson v rozhovore u Judit spomínala, že si písanie e-mailov a blogových príspevkov užívala. Ja som si zas užívala čítanie. Aj keď je Colby na gréckom ostrove, s kamarátmi a s rodičmi je stále v kontakte. Či už cez e-maily, alebo listy. Takisto nájde na ostrove malú internetovú kaviareň, a tak si založí blog, na ktorom bude písať o svojom živote na ostrove. Mne sa jej komentáre ku fotkám veľmi páčili a zabávala som sa.

A čo sa mi na knihe nepáčilo ? Colby sa na začiatku správala neznesiteľne, liezla mi na nervy. No ako bola na ostrove, postupne začala dospievať, a vážiť si aj drobnosti. Tiež mi tam chýbala nejaká väčšia prevratnejšia zápletka, a kľudne to mohlo mať aj viac strán.

Romanca medzi hlavnými postavami bola milá, vôbec nie presladená a hlavne reálna. Mne sa páčila, ako ju Alyson vykreslila, a tiež to nebola nejaká veľká prevratná láska, avšak nebolo tam cítiť takú väčšiu chémiu, ktorú mám rada, ale ako hovorím, nič prevratné. Páči sa mi, aj ako to skončilo, mierne otvorene, no knižka svoj účel splnila - vážiť si aj drobnosti a nemusíte byť najpopulárnejší, by ste mohli byť šťastní.

Príjemná oddychovka, ktorá vás určite nesklame. Knihe udeľujem 3,5 hviezdičky.

Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu Slovart. Knihu si môžete objednať TU.

1 komentár:

  1. Na túto knihu sa chystám, vyhrala som ju 8) vyzerá celkom zaujímavo 8)

    OdpovedaťOdstrániť