nedeľa, februára 19, 2012

Divergencia

Kniha: Divergencia
Autor: Veronica Roth
Séria: Divergencia, 1/3
Vydavateľstvo: Slovart, 2012
Počet strán: 390

Anotácia: Chicago, ďaleká budúcnosť. Beatrice Priorová žije v spoločnosti rozdelenej na päť frakcií. Na rozhodovacej ceremónii si všetci šestnásťroční vyberajú frakciu, ktorej zasvätia zvyšok života. Beatrice má len dve možnosti: zostať so svojou rodinou, alebo ju navždy opustiť, aby mohla byť sama sebou. Rozhodnutím napokon prekvapí všetkých vrátane seba. Zmení si meno na Tris a usiluje sa obstáť v tvrdej konkurencii, aby si vybojovala miesto v novom živote. Hľadá skutočných priateľov a zamotáva sa do vzťahu s chvíľami neodolateľným, inokedy neznesiteľným chlapcom. Keď Tris objaví sprisahanie, ktoré môže zničiť jej navonok dokonalú spoločnosť, záhadná schopnosť jej buď pomôže zachrániť ľudí, ktorých miluje, alebo...

• • •

Keď som sa dozvedela, že Divergencia sa bude vydávať aj na Slovensku, bola som nesmierne šťastná. A to  nielen preto, že to je dystópia (keďže ja dystópie zbožňujem), ale aj preto, že kniha mala úžasné hodnotenia a dokonca vyhrala na goodreads.com cenu Najlepší debut roka 2011.

Veľa ľudí túto knihu porovnáva k Hrám o život. Pred čítaním som sa tomu dosť čudovala, keďže anotácie ku knihám veľmi podobné nie sú, až na to, že obidve knihy sú dystópie. Po prečítaní som tomu pochopila. V knihe je veľmi veľa akcie, takže pre fanúšikov akčných kníh je táto kniha ako stvorená. Štýlom písania sa tiež veľmi podobá na Hry o život. A okrem toho je tu ešte niečo, ale to povedať jednoducho nemôžem, pretože by som inak musela spoilerovať. Napriek tomu, že kniha sa ako-tak podobá Hrám, nepôsobí ako nejaká kopírka. Autorka knihy sa nimi maximálne inšpirovala. A musím povedať, že keď aj sú tu nejaké podobnosti, Divergencia ma bavila viac než Hry. A Hry o život sú moja srdcovka, boli aj budú. Takže je pochopiteľné, že odteraz medzi ne patrí aj Divergencia.

Hoci je kniha plná akcie a akcie, sem tam sa objavia sarkastické poznámky, nájde sa tu aj láska. Postupná, vášnivá, reálna. Takže ak nemáte radi presladené "veľké" romance, kniha vám bude vyhovovať. Mne osobne sa vzťah hlavnej hrdinky Tris a hrdinu, s ktorým chodila, páčil. Jeho meno tu naschvál nespomeniem, lebo je to tak trochu spoiler.

Záver knihy sa mi veľmi páčil. Človek by očakával niečo iné. Aj ja som niečo iné očakávala. Veľmi ma to prekvapilo. Autorka tiež svoje postavy nešetrí. Nájdu sa tam postavy, ktoré zomreli, alebo tie, ktorým sa prihodilo tiež niečo strašné. Čo je len dobre, kniha aspoň pôsobí reálne, každej postave, dokonca aj hlavným hrdinom sa môže niečo stať.

Kniha sa mi neskutočne páčila, veľmi sa teším na pokračovanie Insurgent, ktoré vyjde v slovenskom preklade v decembri tohto roku. Ak by ste si ho chceli prečítať v angličtine, vyjde v máji.

Za  recenzný výtlačok ďakujem úžasnemu vydavateľstvu Slovart. Knihu si môžete objednať TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára