nedeľa, júna 10, 2012

Gossip Girl - Jediné, čo chcem, je všetko


Kniha: Jediné čo chcem, je všetko
Autor: Cecily von Ziegesar
Séria: Gossip girl, 3/12
Vydavateľstvo: Slovart, 2011
Počet strán: 232

Anotácia: Tretie pokračovanie aj z televízneho seriálu známych príbehov. Serena a Blair sa rozhodli zakopať vojnovú sekeru. Už bol najvyšší čas. Veď ako dlho sa možno hnevať na niekoho, s kým ste sa kúpavali na základnej škole? Otázka znie, aké neprístojnosti majú za lubom teraz, keď sú už opäť spolu? Verte mi, budem prvá, kto sa to dozvie a vy budete druhí. Udržanie tajomstiev nepatrí k mojim silným stránkam...
• • •

Blížia sa Vianoce a to neznamená len kopu nového značkového kvalitného oblečenia, ale aj zimné prázdniny - žiadna škola = žúrky, dovolenky ! A najväčšia žúrka ešte len bude...na Silvestra. Je tu však aj rozhodovanie o vysokej, treba makať, aby vás na nejakú prijali, zvlášť, keď urobíte pekný škandál...

Zo série Gossip girl som čítala už dve knihy, toto je tretia. Oproti prvých dvom knihám sa nijak zvlášť nelíšila, samozrejme, okrem nových intríg. Z týchto troch dielov sa mi zatiaľ najviac páčil druhý diel. Bolo to zaujímavé, občas nečakané - čo je pravý opak tohto dielu. Pomaly sa to začína točiť okolo toho istého (ako aj seriál), ale čo by ste čakali od knihy s takýmto námetom ? Predsa len, táto kniha mi zatiaľ prišla zo série najhoršia, ALE ! Bavila som sa. Nemôžem povedať, že sa mi to nepáčilo. Túto sériu by som na mojej poličke zaradila medzi GUILTY PLEASURE - nemalo by sa mi to vôbec páčiť, ale páči sa mi to a rada si to prečítam. 

Samozrejme, musím mať aj nejaký dôvod, keď túto sériu považujem za Guilty pleasure. Tým dôvodom sú postavy. Väčšina z nich sa už neraz správala nenormálne. Bezohľadne. Sebecky. Ale čo iné by ste očakávali od knihy o bohatých deckách ? No aj napriek tomu to lezie na nervy. Najradšej z postáv mám Blair. Je to mrcha. Veľká mrcha. No jej charakter je skvele prepracovaný. Má veľmi zaujímavý charakter a vždy si rada prečítam o tom, čo vyvedie. Je však veľká škoda, že v knihe toľko priestoru nedostal Chuck. Ten je takisto skvelý, najmä v seriáli je úžasný (najmä s Blair ako párik).

Už som spomínala, že tento diel sa mi nepáčil tak veľmi, ako predchádzajúce. Bude to hlavne konkrétnymi, naivnými postavami - Nate, Jenny. Správali sa dosť naivne a neraz mi ich správanie liezlo na nervy, čo mi znepríjemňovalo čítanie.

Hoci sa knižka odohráva na Vianoce, má letnú obálku. Má to však aj dôvod, knižka sa odohráva na krásnom teplom ostrove, takže na oddychové čítanie v lete je ako stvorená, ak do úvahy neberiem niektoré charaktery.

Knihu odporúčam najmä fanúšikom seriálu a teen romancí o bohatých tínedžeroch. Knižke dávam pekné 3 hviezdičky.

Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu Slovart. Knihu si môžete objednať TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára