streda, decembra 14, 2011

Pád

Kniha: Pád
Autor: Lauren Kate
Séria: Padlí anjeli, 1/4
Vydavateľstvo: Ikar, 2011
Počet strán: 304

Anotácia: Na Danielovi Grigorim je čosi bolestne známe. Tajomný, uzavretý chlapec pritiahne pozornosť sedemnásťročnej Luce Priceovej hneď v jej prvý deň na internátnej škole Meč a kríž pri meste Savannah. Je jediným svetlým bodom na mieste, kde nie sú dovolené mobilné telefóny, ostatní študenti sú vyšinutí a bezpečnostné kamery ich sledujú na každom kroku.
Daniel však nechce mať s Luce nič spoločné – a dáva jej to jasne najavo. No ona sa nevzdáva. Mládenec ju priťahuje ako svetlo nočného motýľa a Luce musí zistiť, čo pred ňou tak zúfalo skrýva... aj keby ju to malo stáť život.

• • •

obsahuje spoilery, ale nie sú priamé

Luce Priceová je poslaná na internátnu školu Meča a Kríža. Škola Meč a Kríž je polepšovňa, do ktorej chodia problémoví žiaci. Kamery ich tam sledujú na každom kroku, sú tam zakázané mobilné telefóny, vyučuje sa tri hodiny a až potom je prestávka,.. Luce tam má len jednu kamarátku, a aj tá je dosť šibnutá. Keď stretne tajomného mladíka Daniela, ktorý s ňou nechce mať nič spoločné, chce zistiť prečo a čo tak veľmi chce pred ňou skrývať...

Kniha nie je originálna, (padlých) anjelov sme tu už mali a o zakázanej láske ani nehovorím. Nič originálne, že ? Už len anotáciou vám to pripomína -  pomaly - "klasiku" Twilight ? Rozhodne sa nemýlite. Luce príde na novú školu na ktorej stretne záhadného chalana menom Daniel. Najprv si ju nevšíma, nemá ju rád. Daniel Luce zachráni, a nie raz. Dokonca je jedna scéna až priveľmi podobná scéne, keď Bellu skoro zrazilo auto. Nakonci chcú Luce zabiť, ale zase príde Daniel a zachráni ju. Narozdiel však od Edwardovho priblblého mračenia sa pri prvom stretnutí s Bellou, Daniel ukáže Luce prostredník (neviete si predstaviť, ako som sa vtedy strašne smiala, ale keď vysvitlo, prečo jej ho ukázal, bola som bohužiaľ sklamaná, ale, pobavila som sa). 

Možno niektorí z vás, ktorí túto recenziu čítate, ste sa už pozreli na hviezdičkové hodnotenie. Za to, čo som spomenula hore, by si kniha zaslúžila chabé, 1 hviezdičkové hodnotenie. Okrem toho som sa ešte dobrú polovicu knihy nudila. Ale 4 hviezdičky ? Skade som ich nabrala ? :
- Kniha Pád je písaná pekným štýlom, čiže aj keď som sa nudila, páčilo sa mi to.
- Knihe len a len prospelo, že bola písaná s tretieho pohľadu, asi by som totižto nezniesla (a nielen ja), čítať myšlienkové pochody Luce o Danielovi.
- Páčilo sa mi to viac, než Záblesk (Halo). A narozdiel od Pádu malo aspoň Záblesk dobrú zápletku, ale bolo veľmi predvídateľné, zato pri Páde som bola na konci dosť prekvapená, neočakávala som až taký zvrat.
- Reinkarnácia. 

Kniha je písaná veľmi pekným štýlom, zápletku síce bohvieakú nemá, ale zato vyvrcholenie sa mi páčilo. Pád sa síce nepáči každému, a ani sa nebude. Je to len na vás, ako knihu zoberiete. Pre mňa to bola veľmi divná kniha, ale páčila sa mi, a teším sa na pokračovanie. Jednoducho, Lauren Kate napísala veľmi chytľavé guilty pleasure.


Hodnotenie: 4/5

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára